Obchodné podmienky

Článok I.

Všeobecné ustanovenie

Spoločnosť N.G.L. s.r.o., so sídlom: Komenského 52, Hanušovce nad Topľou 094 31, IČO: 46878823, DIČ: 2023685169, IČ DPH: SK2023685169, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Prešov, Oddiel: Sro, Vložka č. 1196/P, ktorá je prevádzkovateľom a vlastníkom webového portálu www.sperky-a-diamanty.sk, ktorá je prevádzkovateľom a vlastníkom webového portálu www.sperky-a-diamanty.sk (ďalej aj „Prevádzkovateľ“ ), vydáva v súlade s platnou legislatívou SR tieto Všeobecné obchodné podmienky pre webový portál www.sperky-a-diamanty.sk (ďalej len „Obchodné podmienky“).

Článok II.

Vymedzenie základných pojmov

Pokiaľ nie je uvedené inak, majú nasledovné pojmy a skratky označené s veľkým začiatočným písmenom význam v ďalej uvedených definíciách:

  • Prevádzkovateľ je spoločnosť N.G.L. s.r.o., so sídlom: Komenského 52, Hanušovce nad Topľou 094 31, IČO: 46878823, DIČ: 2023685169, IČ DPH: SK2023685169, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Prešov, Oddiel: Sro, Vložka č. 1196/P, ktorá je prevádzkovateľom a vlastníkom webového portálu www.sperky-a-diamanty.sk
    • Bezplatná linka: 0800 222 330
    • Tel. / Fax: + 421 4450148
    • Mob: +421 902930876
    • E-mail: info@eppi.sk
    • Číslo Účtu: 0562822268/0900 Slovenská sporiteľňa a.s
    • Kontaktná osoba: Matej Sukovský
    • Prevádzkové hodiny: LIVE-CHAT 8:00 – 00:00
  • Orgán dozoru: Inšpektorát SOI pre Prešovský kraj, Konštantínova 6, 080 01 Prešov 1, odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteľa, Tel.: 051/ 7721 597, Fax: 051/ 7721 596, e-mail: pr@soi.sk

  • Webový portál je internetová stránka Prevádzkovateľa: www.sperky-a-diamanty.sk

  • Internetový obchod je internetový obchod prevádzkovaný Prevádzkovateľom na Webovom portáli

  • Zákazník je fyzická osoba alebo právnická osoba, ktorá si objedná a kúpi tovar na Webovom portáli

  • Spotrebiteľ je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy nejedná v rámci svojej obchodnej, alebo inej podnikateľskej činnosti a tovar alebo vecné plnenia z poskytnutej služby jej neslúžia na výkon zamestnania, povolania alebo podnikania

  • Objednávka je záväzné vyjadrenie záujmu Zákazníka o objednanie a kúpu tovaru na Webovom portáli. Objednávka odoslaná Prevádzkovateľovi sa považuje za návrh na uzavretie zmluvy v zmysle §43a Občianskeho zákonníka. Prijatie Objednávky Prevádzkovateľ potvrdzuje telefonicky na telefónnom čísle Zákazníka a elektronicky emailom zaslaným na Zákazníkom zadanú emailovú adresu (v prípade nedostupnosti Zákazníka na danom telefónnom čísle potvrdzuje Prevádzkovateľ Objednávku len emailom zaslaným na Zákazníkom zadanú emailovú adresu) bezprostredne po prijatí Objednávky. Zmluvný vzťah medzi Prevádzkovateľom a Zákazníkom, ktorý sa považuje v súlade so zákonom č. 102/2014 Z.z., za zmluvu uzavretú na diaľku vzniká až potvrdením zo strany Prevádzkovateľa Zákazníkovi (telefonicky a/alebo emailom)

  • Občiansky zákonník je zákon č. 40/1964 Zb., občiansky zákonník, v platnom znení

  • Objednávkový formulár vyplňuje Zákazník, ktorý má záujem o objednanie a kúpu tovaru na Webovom portáli v každom jednotlivom prípade, ak Zákazník nie je na Webovom portáli registrovaným Zákazníkom

  • Pracovný deň – je deň v týždni s výnimkou soboty a nedele a/alebo s výnimkou akéhokoľvek dňa, ktorý je podľa právnych predpisov Slovenskej republiky štátnym sviatkom alebo dňom pracovného pokoja

Článok III.

Objednávka – Uzatvorenie zmluvy

  1. Webové rozhranie Internetového obchodu obsahuje zoznam tovaru ponúkaného Prevádzkovateľom ako predávajúcim k predaji Zákazníkom, a to vrátane uvedenia ceny jednotlivého ponúkaného tovaru. Ponuka predaja tovaru a ceny tohto tovaru zostávajú platné po dobu ich zobrazovania vo webovom rozhraní Internetového obchodu. Týmto ustanovením nie je obmedzená možnosť Prevádzkovateľa uzavrieť so Zákazníkom kúpnu zmluvu i za individuálne dohodnutých podmienok. Všetky ponuky predaja tovaru umiestené na Webovom portáli sú nezáväzné a Prevádzkovateľ nemá povinnosť uzavrieť kúpnu zmluvu ohľadom tohto tovaru. Webové rozhranie internetového obchodu obsahuje v procese vytvárania a zadávania Objednávky taktiež informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru Zákazníkovi.

  2. Zákazník sa za účelom vytvorenia Objednávky riadi inštrukciami uvedenými na webovom rozhraní Internetového obchodu. Vytvorenie a zadanie Objednávky prebieha v týchto základných krokoch:

    • výber tovaru Zákazníkom v rámci webového rozhrania Internetového obchodu – objednávaný tovar „pridá“ Zákazník do elektronického nákupného košíka Internetového obchodu kliknutím na príslušné tlačidlo „PRIDAŤ DO KOŠÍKA“;

    • po ukončení výberu tovaru z ponuky na Internetovom obchode a zahájení vlastného procesu finalizácie Objednávky klikne Zákazník na tlačidlo „PREJSŤ DO NÁKUPNÉHO KOŠÍKA“ a bude presmerovaný do pod-sekcie „Môj nákupný košík“;

    • v pod-sekcii „Môj nákupný košík“ si Zákazník môže prezrieť a skontrolovať ním vybrané položky tovaru s uvedením ich popisu, jednotkovej ceny za jednotlivé vybrané položky tovaru, výšku poplatkov za doručenie vybraného tovaru, výšku poplatkov za darčekové balenie, výšku poplatkov za poskytnutie doživotnej záruky a celkovou cenu v podobe súčtu všetkých jednotkových cien vybraného tovaru a jednotlivých poplatkov. Zoznam vybraných položiek tovaru môže Zákazník prípadne upraviť kliknutím na tlačidlo „odobrať“ umiestnenom pri jednotlivých položkách vybraného tovaru. V prípade záujmu o pokračovanie vo vytváraní Objednávky, vyjadrí Zákazník svoj súhlas s vybraným zoznamom položiek tovaru, jeho jednotkovými cenami, jednotlivými poplatkami za súvisiace službu a celkovou cenou kliknutím na tlačidlo „PREJSŤ DO POKLADNE“;

    • v pod-sekcii „POKLADŇA“ Zákazník zadá požadovanú doručovaciu adresu, vyberie jeden z ponúknutých spôsobov platby a v prípade neregistrovaného zákazníka zadá požadované fakturačné údaje (povinné údaje sú označené hviezdičkou). Po úplnom vyplnení povinných údajov a v prípade záujmu o pokračovanie vo vytváraní Objednávky vyjadrí Zákazník svoj súhlas s obsahom týchto Obchodných podmienok (súhlas s týmito Obchodnými podmienkami však musí Zákazník najskôr vyjadriť aj samostatným aktívnym zaškrtnutím príslušného zaškrtávacieho políčka umiesteného pod tlačidlom „Dokončiť nákup“, v opačnom prípade nie je možné Objednávku dokončiť; zaškrtnutím daného zaškrtávacieho políčka Zákazník vyjadruje, že sa oboznámil s týmito Obchodnými podmienkami, v plnom rozsahu porozumel ich obsahu a že s nimi súhlasí), ďalej súhlas s vybraným spôsobom platby a príslušnými nákladmi na dopravu kliknutím na tlačidlo „DOKONČIŤ NÁKUP“, čím sa považuje Objednávka za úspešne vytvorenú a dokončenú a je tak považovaná za záväzný prejav vôle Zákazníka (ponuka uzatvorenia kúpnej zmluvy) voči Prevádzkovateľovi. Kliknutím na tlačidlo „DOKONČIŤ NÁKUP“ je Zákazník oboznámený s tým, že súčasťou objednávky je povinnosť zaplatiť cenu;

    • v prípade voľby spôsobu platby „Rýchla platba platobnou kartou“, Rýchly online prevod“, „Ďalšie online platby“ alebo „Platba cez PayPal“ bude Zákazník po úplnom vyplnení povinných údajov a po kliknutí na tlačidlo „DOKONČIŤ NÁKUP“ presmerovaný na príslušnú platobnú bránu, s tým, že po úspešnom zadaní príslušnej platby bude presmerovaný opätovne na webové rozhranie Internetového obchodu, ktoré bude obsahovať rekapituláciu uskutočnenej Objednávky; takto uskutočnená platba sa považuje za zálohu na úhradu kúpnej ceny, s tým, že okamihom potvrdenia Objednávky Prevádzkovateľom Zákazníkovi v súlade s ods. 3 tohto článku Obchodných podmienok sa daná záloha započítava v plnom rozsahu na úhradu kúpnej ceny a poplatkov za súvisiace služby. V prípade voľby spôsobu platby „Dobierkou pri prevzatí od prepravcu“, „Platbou na splátky“, „Bežným bankovým prevodom“ bude Zákazník po úplnom vyplnení povinných údajov a po kliknutí na tlačidlo „DOKONČIŤ NÁKUP“ presmerovaný na pod-sekciu webového rozhrania Internetového obchodu, ktoré bude obsahovať rekapituláciu uskutočnenej Objednávky.

  3. Zmluvný vzťah medzi Prevádzkovateľom ako predávajúcim a Zákazníkom ako kupujúcim, ktorý sa považuje v súlade so zákonom č. 102/2014 Z.z. za kúpnu zmluvu uzatváranú na diaľku, vzniká potvrdením Objednávky (akceptáciou) zo strany Prevádzkovateľa Zákazníkovi, čo bude uskutočnené telefonicky na telefónnom čísle Zákazníka (telefonický rozhovor za účelom potvrdenia Objednávky môže byť Prevádzkovateľom nahrávaný, o čom je Prevádzkovateľ povinný Zákazníka informovať a vyžiadať si k tomu jeho súhlas); k danému okamihu teda dochádza medzi Zákazníkom ako kupujúcim a Prevádzkovateľom ako predávajúcim k uzatvoreniu kúpnej zmluvy ohľadom Zákazníkom objednaného tovaru, ktorej predmetom je povinnosť Zákazníka uhradiť Prevádzkovateľovi dojednanú kúpnu cenu za objednaný tovar a povinnosť Prevádzkovateľa dodať Zákazníkovi ním objednaný a zaplatený tovar. Prevádzkovateľ potvrdí prijatie Objednávky najneskôr v prvý pracovný deň nasledujúci po dni, v ktorom došlo k obdŕžaniu Objednávky Zákazníka. Pokiaľ nedôjde v lehote podľa predchádzajúcej vety k potvrdeniu Objednávky zo strany Prevádzkovateľa, zmluvný vzťah medzi Prevádzkovateľom a Zákazníkom na základe príslušnej Objednávky Zákazníka nevznikne (a Prevádzkovateľovi vzniká povinnosť vrátiť Zákazníkovi čiastku zálohy na úhradu kúpnej ceny v prípade, ak ju už Zákazník uhradil), s výnimkou prípadu, že Prevádzkovateľ dá dostatočne určitým spôsobom najavo, že hodlá príslušnú Objednávku Zákazníka aj napriek márnemu uplynutiu lehoty podľa predchádzajúcej vety potvrdiť. Kupujúci získa vlastníctvo k tovaru podľa zmluvy zaplatením celej kúpnej ceny tovaru Prevádzkovateľovi.

    Ak Prevádzkovateľ telefonicky kontaktuje Zákazníka s ponukou na uzavretie zmluvy ohľadom iného než Zákazníkom objednaného tovaru, musia byť Zákazníkovi na začiatku každého rozhovoru oznámené identifikačné údaje Prevádzkovateľa ako predávajúceho – a to obchodné meno a sídlo Prevádzkovateľa, ďalej obchodný zámer telefonickej komunikácie s uvedením a špecifikáciou pôvodnej Objednávky, a informáciu o povinnosti zaplatiť za tovar alebo uhradiť iné náklady a poplatky, s tým, že v prípade akceptácie takejto ponuky Zákazníkom dochádza k zmene pôvodnej Objednávky a jej akceptácii Prevádzkovateľom, v dôsledku čoho dochádza k uzatvoreniu kúpnej zmluvy ohľadom tovaru podľa Zákazníkom telefonicky akceptovanej ponuky, čo bude Zákazníkovi bez zbytočného odkladu potvrdené aj emailom na emailovú adresu Zákazníka; telefonický rozhovor za účelom uzatvorenia takejto zmluvy môže byť Prevádzkovateľom nahrávaný, o čom je Prevádzkovateľ povinný Zákazníka informovať a vyžiadať si k tomu jeho súhlas. K danému okamihu teda dochádza medzi Zákazníkom ako kupujúcim a Prevádzkovateľom ako predávajúcim k uzatvoreniu kúpnej zmluvy ohľadom Zákazníkom telefonicky akceptovaného tovaru, ktorej predmetom je povinnosť Zákazníka uhradiť Prevádzkovateľovi dojednanú kúpnu cenu za takto objednaný tovar a povinnosť Prevádzkovateľa dodať Zákazníkovi ním takto objednaný a zaplatený tovar.

  4. Na odoslanie Objednávky je potrebné, aby Zákazník bol na Webovom portálu registrovaným Zákazníkom, alebo aby Zákazník riadne vyplnil povinné údaje v Objednávkovom formulári v procese zadávania Objednávky. Údaje Zákazníka uvedené v Objednávke sú Prevádzkovateľom považované za správne. Poskytnuté údaje slúžia Prevádzkovateľovi najmä na riadne a skoré vybavenie Objednávky Zákazníka. Prevádzkovateľ sa zaväzuje nepoužiť a taktiež nezverejniť tieto údaje tretím osobám.

  5. Prevádzkovateľ je vždy oprávnený v závislosti na charaktere Objednávky (množstvo tovaru, výška kúpnej ceny, predpokladané náklady na dopravu) požiadať Zákazníka o dodatočné potvrdenie Objednávky (napríklad písomne či telefonicky).

  6. Zákazník berie na vedomie, že Prevádzkovateľ nie je povinný uzavrieť kúpnu zmluvu (tj. nie je povinný akceptovať Objednávku), a to predovšetkým s osobami, ktoré už skôr podstatným spôsobom porušili kúpnu zmluvu (vrátane obchodných podmienok) alebo iný záväzkový právny vzťah s Prevádzkovateľom.

  7. Zákazník súhlasí s použitím komunikačných prostriedkov na diaľku pri uzatváraní zmluvy. Náklady vzniknuté Zákazníkom pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzatváraním zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefónne hovory) si hradí Zákazník sám.

Článok IV.

Spôsob dodania

  1. Skladový tovar je zvyčajne expedovaný do dvoch pracovných dní odo dňa uhradenia ceny tovaru a pripísania ceny tovaru uvedenej v Objednávke na účet Prevádzkovateľa. Tovar uskladnený v externom sklade alebo tovar vyrobený či upravovaný priamo na mieru podľa požiadaviek Zákazníka môže byť z dôvodu vyššej časovej náročnosti expedované najneskôr do 4 (štyroch) týždňov odo dňa uhradenia ceny tovaru a pripísania ceny tovaru uvedeného v Objednávke na účet Prevádzkovateľa. Prevádzkovateľ je ale povinný dodať tovar Zákazníkovi najneskôr do 30 dní odo dňa akceptácie Objednávky a uzatvorenia zmluvy postupom podľa čl. III. ods. 3 týchto Obchodných podmienok, pokiaľ sa Prevádzkovateľ nedohodne so Zákazníkom v jednotlivom prípade ináč. Ak Prevádzkovateľ ako predávajúci nesplnil svoj záväzok dodať vec v lehote podľa prvej vety, Zákazník ho vyzve, aby dodal vec v ním poskytnutej dodatočnej primeranej lehote; ak Prevádzkovateľ nedodá vec ani v tejto dodatočnej primeranej lehote, Zákazník je oprávnený odstúpiť od zmluvy.

  2. Zákazník je tovar podľa Objednávky doručovaný jedným z týchto spôsobov dopravy:

    1. Kuriérnou službou DPD alebo Geis – tovar bude Zákazníkovi dodaný v druhý pracovný deň nasledujúci po dni expedovania zásielky. Zákazník obdrží pred doručením tovaru emailovú a sms notifikáciu o čase doručovania zásielky. Pred samotným doručením zásielky je Zákazník kontaktovaný telefonicky kuriérom. V podrobnostiach sa doručovanie zásielok riadi príslušnými podmienkami príslušnej kuriérnej služby.

    2. Slovenská pošta – služba Expres kuriér tovar bude Zákazníkovi dodaný najneskôr v tretí pracovný deň po dni expedovania zásielky. Zákazník obdrží pred doručením tovaru emailovú a sms notifikáciu o čase doručovania zásielky. Pred samotným doručením zásielky je Zákazník kontaktovaný telefonicky kuriérom. V podrobnostiach sa doručovanie zásielok riadi príslušnými podmienkami príslušnej kuriérnej služby Slovenskej pošty.

  3. Doručenie tovaru na dodaciu adresu sa uskutoční v Pracovný deň v dobe obvyklej pracovnej doby.

  4. Zákazník je o výške poplatkov/nákladov za dopravu objednaného tovaru informovaný pri výbere spôsobu dopravy tovaru v rámci procesu tvorby Objednávky. Pri doručovaní ľubovoľného tovaru na dodaciu adresu na území Slovenskej republiky je doprava poskytovaná zadarmo.

  5. Zákazník je o výške poplatkov/nákladov za dopravu objednaného tovaru informovaný pri výbere spôsobu dopravy tovaru v rámci procesu tvorby Objednávky. Pri doručovaní ľubovoľného tovaru na dodaciu adresu na území Slovenskej republiky je doprava poskytovaná zadarmo.

  6. Pokiaľ je Prevádzkovateľ povinný dodať tovar na miesto určené Zákazníkom v Objednávke, je Zákazník povinný prevziať tovar pri dodaní. V prípade, že Zákazník neprevezme zásielku v odbernej lehote, dochádza k porušeniu zmluvy Zákazníkom. V prípade, že je z dôvodu na strane Zákazníka nutné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom než bolo stranami dohodnuté, je Zákazník povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia tovaru.

  7. Pri prevzatí tovaru je Zákazník povinný skontrolovať neporušenosť obalu tovaru a v prípade akýchkoľvek závad tieto ihneď oznámiť doručovateľovi a Prevádzkovateľovi.

  8. Z dôvodu váhového, objemového, časového alebo logistického obmedzenia si Prevádzkovateľ vyhradzuje právo zmeniť po dohode so Zákazníkom spôsob dopravy tovaru a/alebo ponúknuť Zákazníkovi alternatívny spôsob dopravy tovaru Zákazníkovi.

  9. Daňový doklad (faktúra) vzťahujúci sa k tovaru objednanému Zákazníkom (a ktorý je považovaný aj za záruční list) je dodávaný spoločne s tovarom.

Článok V.

Cena tovaru a platobné podmienky

  1. Predajná cena tovaru: V prípade podstatnej zmeny veľkoobchodnej ceny tovaru v dôsledku zmeny kurzu a/alebo precenenia tovaru dodávateľom si Prevádzkovateľ vyhradzuje právo zmeny ceny tovaru. Zákazník má v takomto prípade právo od zmluvy odstúpiť. Ceny uvedené na Webovom portáli a v kamennej predajni sa môžu líšiť a Zákazník nemá právo dodatočne sa dožadovať inej ceny ako ceny vopred dohodnutej. Všetky ceny za tovar a služby a všetky poplatky v Internetovom obchode sú uvádzané vrátane DPH. Všetky akcie platia do vypredania zásob, pokiaľ pri konkrétnom výrobku nie je uvedené inak.

  2. Zákazník je povinný uhradiť cenu za tovar vrátane poplatkov za súvisiace služby (doprava, balenie) a Prevádzkovateľ nie je povinný Zákazníkovi odovzdať tovar skôr, ako dôjde k úhrade celej čiastky ceny za objednaný tovar vrátane poplatkov.

  3. Zákazník má možnosť si v procese tvorby Objednávky vybrať jeden z uvedených spôsobov platby:

    • Dobierkou pri prevzatí od doručovateľa (tovar v celkovej hodnote do 500 EUR, pokiaľ Prevádzkovateľ neurčí ináč);

    • Bežným bankovým prevodom

    • Rýchlym online prevodom u vybraných bank

    • Ďalšími online platbami

    • Platba platobnou kartou (Visa, Mastercard, VISA Electron)

    • Platba prostredníctvom PayPal

    • Platbou na splátky - Quatro

  4. Zákazník má po dohode s Prevádzkovateľom možnosť uhradiť cenu objednaného tovaru aj iným spôsobom.

  5. Zákazník smie uhradiť cenu tovaru aj prostredníctvom tretieho subjektu. Za týmto účelom môže Zákazník využiť i možnosti úverovania kúpy prostredníctvom poskytovateľa úveru (tzv. kúpa na splátky) – systém Quatro, na ktorý sa môžu Zákazníci (v prípade záujmu o financovanie takými úverovými produktmi) nechať v procese vyplňovania Objednávky presmerovať.

  6. V prípade bezhotovostnej platby bežným bankovým prevodom je Zákazník povinný pri zadávaní príkazu k platbe kúpnej ceny podľa príslušnej zmluvy uviesť variabilný symbol danej platby (číslo Objednávky).

  7. V prípade, že Zákazník neuhradí celou cenu tovaru ani do 14 dní od obdŕžania potvrdenia o prijatí Objednávky Prevádzkovateľom, jedná sa o závažné porušenie kúpnej zmluvy v zmysle čl. III. ods. 3 týchto Obchodných podmienok a uzatvorená kúpna zmluva v zmysle čl. III. ods. 3 týchto Obchodných podmienok márnym uplynutím danej lehoty zaniká (je stornovaná); to neplatí v prípadoch v zmysle ods. 9 tohto článku Obchodných podmienok, ktoré sa riadia tam uvedeným postupom. O tejto skutočnosti bude prevádzkovateľ Zákazníka informovať emailom alebo telefonicky.

  8. V prípade, že má Zákazník záujem o zmenu zvoleného spôsobu platby tovaru, kontaktuje Zákazník Prevádzkovateľa v Prevádzkových hodinách a až po potvrdení a schválení príslušnej zmeny Prevádzkovateľom bude daná zmena umožnená a platná.

  9. V prípade, že predmetom kúpnej zmluvy v zmysle čl. III. ods. 3 týchto Obchodných podmienok je tovar, ktorý nie je u Prevádzkovateľa k dispozícii skladom (podľa údajov vo webovom rozhraní Internetového obchodu k okamihu dokončenia Objednávky), a/alebo akýkoľek prsteň v hodnote nad 500 EUR s DPH, a/alebo tovar vyrobený či upravovaný priamo na mieru podľa špecifických požiadaviek Zákazníka, je Zákazník povinný Prevádzkovateľovi uhradiť vopred 1. (prvú) časť ceny daného tovaru, a to minimálne vo výške stanovenej podľa nižšie uvedenej tabuľky v nadväznosti na cenu tovaru podľa príslušnej zmluvy uzatvorenej na základe Objednávky; pokiaľ nebude takáto 1. (prvá) časť ceny uhradená v lehote do 7 dní odo dňa potvrdenia Objednávky Zákazníka Prevádzkovateľom, zmluva uzatvorená medzi Zákazníkom a Prevádzkovateľom v zmysle čl. III. ods. 3 týchto Obchodných podmienok sa od počiatku ruší. Zvyšná časť ceny tovaru (doplatok) je splatná najneskôr pri prevzatí zásielky od doručovateľa (v prípade zvolenej platby na dobierku), alebo bezhotovostným prevodom v prospech účtu Prevádzkovateľa v prípade iného zvoleného spôsobu platby do 14 dní od obdŕžania informácie od Prevádzkovateľa o tom, že príslušný tovar je pripravený k expedícii. Vo všetkých prípadoch platí, že príslušný tovar bude Zákazníkovi odovzdaný až po úhrade celej čiastky ceny tovaru Prevádzkovateľovi; Prevádzkovateľ nie je povinný tovar s Zákazníkovi doručovať pred obdŕžaním celej čiastky ceny tovaru. V prípade, že Zákazník neuhradí celý doplatok ceny tovaru ani do 14 dní od obdržania informácie od Prevádzkovateľa o tom, že príslušný tovar je pripravený k expedovaniu, jedná sa o závažné porušenie kúpnej zmluvy v zmysle čl. III. ods. 3 týchto Obchodných podmienok a uzatvorená zmluva v zmysle čl. III. ods. 3 týchto Obchodných podmienok márnym uplynutím danej lehoty zaniká (je stornovaná); o tejto skutočnosti bude Prevádzkovateľ Zákazníka informovať emailom alebo telefonicky. Pokiaľ dôjde po zaplatení 1. (prvej) časti ceny tovaru podľa Objednávky k ukončeniu trvania zmluvy uzatvorenej medzi Zákazníkom a Prevádzkovateľom v zmysle čl. III. ods. 3 týchto Obchodných podmienok z dôvodu na strane Zákazníka, je Prevádzkovateľ oprávnený si oproti nároku Zákazníka na vrátenie zaplatenej 1. (prvej) časti ceny tovaru započítať náklady spojené s úpravou či výrobou tovaru na mieru, s navrátením (doručovaním) tovaru Prevádzkovateľovi a/alebo náklady poistenia tovaru, resp. o náklady obdobného charakteru a Prevádzkovateľ tak Zákazníkovi vráti Zákazníkom zaplatenú 1. (prvú) časť ceny tovaru zníženú o tieto náklady. Ustanovenia tohto odseku sa použijú iba vo vzťahu k príslušnému tovaru, ktorého cena prevyšuje čiastku 500 EUR s DPH; v prípade príslušného tovaru v zmysle tohto odseku v cene do 500 EUR s DPH bude celá cena daného tovaru uhradená Zákazníkom jednorazovo pred odovzdaním daného tovaru Zákazníkovi (dobierkou alebo akoukoľvek inou platobnou metódou).

    Cena tovaru (s DPH) Prvá časť ceny v % Doplatok ceny v %
    nad 500 EUR do 1.000 EUR 30 70
    nad 500 EUR do 1.000 EUR 20 80
    nad 2.000 EUR 15 85

Článok VI.

Stornovanie Objednávky, Odstúpenie od zmluvy

  1. Stornovanie Objednávky: Spotrebiteľ má právo požiadať o stornovanie Objednávky najneskôr do okamihu potvrdenia Objednávky zo strany Prevádzkovateľa.

  2. Odstúpenie od zmluvy: Spotrebiteľ je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy bez udania dôvodu, a to do 15 dní odo dňa prevzatia tovaru, resp. odo dňa uzavretia zmluvy o poskytnutí služby alebo zmluvy o poskytovaní elektronického obsahu nedodávaného na hmotnom nosiči, ak predávajúci včas a riadne splnil informačné povinnosti podľa ust. § 3 zákona č. 102/2014 Z.z., o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku. Po uplynutí tejto lehoty toto právo zaniká. Zákazník môže odstúpiť od kúpnej zmluvy uzatvorenej na základe Objednávky aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy podľa vety prvej tohto odseku Obchodných podmienok. Spotrebiteľ má právo v rámci tejto lehoty po prevzatí tovar rozbaliť a vyskúšať obdobným spôsobom, ako je obvyklé pri nákupe v klasickom kamennom obchode, a to v rozsahu potrebnom na zistenie povahy, charakteristík a fungovania tovaru; vyskúšať teda neznamená tovar používať a po niekoľkých dňoch vrátiť Prevádzkovateľovi. Vzhľadom k tomu, že v prípade odstúpenia sa zmluva od začiatku ruší, vrátia alebo nahradia si zmluvné strany všetky vzájomné prijaté plnenia.

  3. V súlade s ust. § 7 ods. 6 zákona č. 102/2014 Z.z., o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku nemôže Spotrebiteľ odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom sú:

    • predaj tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý Prevádzkovateľ ako predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,

    • predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek Spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného Spotrebiteľa,

    • predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek Spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného Spotrebiteľa,

    • predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,

    • predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,

  4. V prípade, že Spotrebiteľ chce od zmluvy odstúpiť, musí odstúpenie od zmluvy učiniť písomnou formou spôsobom nevzbudzujúcim pochybnosti, že došlo k odstúpeniu od zmluvy, alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči, a takéto odstúpenie odoslať Prevádzkovateľovi (napríklad listom zaslaným poštou) na adresu N.G.L. s.r.o., Komenského 52, Hanušovce nad Topľou 094 31, alebo prostredníctvom emailu na info@eppi.sk, pričom súčasne v takomto odstúpení uvedie aj číslo Objednávky, podľa ktorej mu bol doručovaný objednaný tovar. Spotrebiteľ môže pre účely odstúpenia od zmluvy použiť vzorový formulár, ktorý tvorí prílohu č. 1 týchto Obchodných podmienok. Ak Spotrebiteľ využije možnosť vyplniť a zaslať vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy alebo akékoľvek iné jednoznačné vyhlásenie o odstúpení od zmluvy elektronicky prostredníctvom internetovej stránky www.sperky-a-diamanty.sk, potvrdí Prevádzkovateľ Zákazníkovi prijatie odstúpenia od zmluvy bez zbytočného odkladu emailom. K zachovaniu danej lehoty pre odstúpenie od zmluvy postačuje odoslanie odstúpenia od zmluvy riadnym spôsobom najneskôr v posledný deň príslušnej lehoty podľa ods. 2 tohto článku Obchodných podmienok.

  5. Po oprávnenom odstúpení od zmluvy podľa tohto článku týchto Obchodných podmienok vráti Prevádzkovateľ Spotrebiteľovi všetky platby, ktoré je Prevádzkovateľ povinný vrátiť podľa právnych predpisov; to sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak si Spotrebiteľ zvolil iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý Prevádzkovateľ ponúka. Platby (predovšetkým čiastku kúpnej ceny) Prevádzkovateľ vráti Spotrebiteľovi bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa, keď mu bude doručené oznámenie Spotrebiteľa o odstúpení od príslušnej zmluvy. Ich úhrada bude uskutočnená na bankový účet určený Spotrebiteľom alebo rovnakým spôsobom, aký bol použitý pri pôvodnej platbe Spotrebiteľom Prevádzkovateľovi (ak nebude osobitne dohodnuté inak, a to bez vyúčtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov). Prevádzkovateľ však nie je povinný vrátiť prijaté peňažné prostriedky Zákazníkovi skôr, než mu Zákazník tovar odovzdá alebo hodnoverne preukáže, že daný tovar Prevádzkovateľovi zaslal, podľa toho, čo nastane skôr. Tovar musí byť zaslaný bezpečným spôsobom (Slovenská pošta – 1. trieda, kuriérom, alebo iným vhodným spôsobom) na adresu N.G.L. s.r.o., Komenského 52, Hanušovce nad Topľou 094 31, najneskôr do 14 dní odo dňa uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy. Lehota sa považuje za zachovanú, ak Zákazník odošle tovar späť pred uplynutím 14-dňovej lehoty. Priame náklady na vrátenie tovaru Prevádzkovateľovi nesie Zákazník, pokiaľ neurčí Prevádzkovateľ v jednotlivom prípade ináč. Prevádzkovateľ Spotrebiteľovi dôrazne odporúča nechať daný tovar poistiť.

  6. Zákazník je povinný tovar doručiť Prevádzkovateľovi nepoškodený, nepoužívaný, bez známok opotrebenia a v pôvodnom obale, spolu so všetkými dokumentmi, týkajúcimi sa predmetného tovaru, ktoré Zákazník obdržal pri jeho kúpe, dodaní a prevzatí, a to bez zbytočného odkladu po odstúpení od zmluvy. Zákazník zodpovedá Prevádzkovateľovi iba za zníženie hodnoty tovaru, ktoré nastalo v dôsledku zaobchádzania s tovarom iným spôsobom, než aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru. V dôsledku zaobchádzania Spotrebiteľa s tovarom iným spôsobom, než aký je potrebný na zistenie jeho vlastnosti a funkčnosti, a/alebo vrátenia tovaru poškodeného či neúplného, vzniká Prevádzkovateľovi voči Spotrebiteľovi nárok na náhradu škody (zodpovedajúci zníženiu hodnoty tovaru, ktoré nastalo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom), ktorý je Prevádzkovateľ oprávnený si jednostranne započítať voči nároku Spotrebiteľa na vrátenie kúpnej ceny a pri vrátení tovaru so zníženou hodnotou (u ktorého je zníženie hodnoty dôsledkom zaobchádzania Spotrebiteľa s tovarom iným spôsobom, než aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti takého tovaru) tak bude Spotrebiteľovi vrátená len alikvotná časť kúpnej ceny zodpovedajúca hodnote vráteného tovaru.

  7. Žiadosť o zrušenie zmluvy: Nad rámec oprávnenia Spotrebiteľa podľa ods. 2 tohto článku Obchodných podmienok smie Spotrebiteľ od 16. (šestnásteho) dňa nasledujúceho po dni prevzatia predmetného tovaru do 30. (tridsiateho) dňa nasledujúceho po dni prevzatia predmetného tovaru požiadať Prevádzkovateľa o zrušenie zmluvy, pričom platí, že predmetná žiadosť musí byť Prevádzkovateľovi v stanovenej lehote doručená. Pokiaľ Spotrebiteľ požiada Prevádzkovateľa podľa tohto ustanovenia včas o zrušenie zmluvy a súčasne pokiaľ Spotrebiteľ doručí Prevádzkovateľovi najneskôr do konca 30. dňa nasledujúceho po dni prevzatia daného tovaru Spotrebiteľom predmetný tovar, platí, že Prevádzkovateľ okamihom riadneho a včasného doručenia daného tovaru Prevádzkovateľovi súhlasí s návrhom Spotrebiteľa na zrušenie zmluvy a predmetná zmluva sa tak daným okamihom ruší. Pokiaľ však nebude žiadosť Spotrebiteľa o zrušenie zmluvy a/alebo predmetný tovar doručený Prevádzkovateľovi včas podľa tohto odseku Obchodných podmienok, nárok Spotrebiteľa na zrušenie zmluvy podľa tohto odseku Obchodných podmienok zaniká; Prevádzkovateľ je oprávnený i napriek tomu jednostranne rozhodnúť, že žiadosť Spotrebiteľa o zrušenie zmluvy i v takomto prípade akceptuje, s tým, že zmluva sa v takom prípade ruší doručením oznámenia Prevádzkovateľa (písomne listinnou poštou alebo emailom) o zrušení zmluvy Spotrebiteľovi. Pri postupe podľa tohto ods. 8 tohto článku Obchodných podmienok platí, že:

    1. vzhľadom k tomu, že v prípade akceptácie návrhu Spotrebiteľa na zrušenie zmluvy sa zmluva od začiatku ruší, vrátia alebo nahradia si zmluvné strany všetky vzájomné prijaté plnenia;
    2. Spotrebiteľ má právo v rámci príslušnej lehoty (30. dní po prevzatí predmetného tovaru) tovar rozbaliť a vyskúšať obdobným spôsobom, ako je obvyklé pri nákupe v klasickom „kamennom“ obchode, a to v rozsahu potrebnom na zistenie povahy, charakteristík a fungovania tovaru; vyskúšať teda neznamená tovar používať a po niekoľkých dňoch vrátiť Prevádzkovateľovi;
    3. nárok Spotrebiteľa na zrušenie zmluvy vyššie uvedeným postupom podľa ods. 8 tohto článku Obchodných podmienok nevzniká a Spotrebiteľ tak nemôže požiadať Prevádzkovateľa o zrušenie Zmluvy vyššie uvedeným postupom v prípadoch zmluvy, ktorej predmetom je:
      • poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa pred uplynutím lehoty 14 dní od prevzatia predmetného plnenia;
      • predaj tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý Prevádzkovateľ ako predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty 30. dní po prevzatí predmetného tovaru;
      • predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek Spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného Spotrebiteľa;
      • predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený;
      • predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze, ako aj predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom;
    4. v prípade, že Spotrebiteľ chce požiadať o zrušenie Zmluvy, je potrebné, aby predmetnú žiadosť odoslal Prevádzkovateľovi prostredníctvom emailu na info@eppi.sk, pričom súčasne v danej žiadosti uvedie aj číslo Objednávky, podľa ktorej mu bol doručovaný objednaný tovar;
    5. Spotrebiteľ (resp. Zákazník) je povinný vo vyššie uvedenej lehote doručiť na vlastné náklady bezpečným spôsobom (Slovenská pošta – 1. trieda, kuriérom, alebo iným vhodným spôsobom) na adresu N.G.L. s.r.o., Komenského 52, Hanušovce nad Topľou 094 31. Priame náklady na vrátenie tovaru Prevádzkovateľovi nesie Zákazník, pokiaľ neurčí Prevádzkovateľ v jednotlivom prípade ináč. Prevádzkovateľ Spotrebiteľovi dôrazne odporúča nechať daný tovar poistiť;
    6. Zákazník je povinný tovar doručiť Prevádzkovateľovi nepoškodený, nepoužívaný, bez známok opotrebenia a v pôvodnom obale, spolu so všetkými dokumentmi, týkajúcimi sa predmetného tovaru, ktoré Zákazník obdŕžal pri jeho kúpe, dodaní a prevzatí. Zákazník zodpovedá Prevádzkovateľovi iba za zníženie hodnoty tovaru, ktoré nastalo v dôsledku zaobchádzania s tovarom iným spôsobom, než aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru. V dôsledku zaobchádzania Spotrebiteľa s tovarom iným spôsobom, než aký je potrebný na zistenie jeho vlastnosti a funkčnosti, a/alebo vrátenia tovaru poškodeného či neúplného, vzniká Prevádzkovateľovi voči Spotrebiteľovi nárok na náhradu škody (zodpovedajúci zníženiu hodnoty tovaru, ktoré nastalo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom), ktorý je Prevádzkovateľ oprávnený si jednostranne započítať voči nároku Spotrebiteľa na vrátenie kúpnej ceny a pri vrátení tovaru so zníženou hodnotou (u ktorého je zníženie hodnoty dôsledkom zaobchádzania Spotrebiteľa s tovarom iným spôsobom, než aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti takého tovaru) tak bude Spotrebiteľovi vrátená len alikvotná časť kúpnej ceny zodpovedajúca hodnote vráteného tovaru;
    7. Prevádzkovateľ je povinný Spotrebiteľovi v prípade zrušenia zmluvy postupom podľa tohto ods. 8 tohto článku týchto Obchodných podmienok vrátiť všetky platby, ktoré je Prevádzkovateľ povinný vrátiť podľa právnych predpisov; to sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak si Spotrebiteľ zvolil iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý Prevádzkovateľ ponúka. Ich úhrada bude uskutočnená na bankový účet určený Spotrebiteľom, ak sa Spotrebiteľ s Prevádzkovateľom nedohodnú ináč.

Článok VII.

Povinnosti Zákazníka a Prevádzkovateľa. Výmena a úprava tovaru

  1. Prevádzkovateľ sa zaväzuje:

    • Bezodkladne vybaviť každú Objednávku Zákazníka

    • Dodržať stanovenú cenu (cenu platnú v čase uzatvorenia zmluvy na základe príslušnej Objednávky)

    • Dodať tovar, ktorý si Zákazník objednal

  2. Zákazník sa zaväzuje:

    • Prebrať tovar, ktorý bol predmetom jeho Objednávky od kuriéra alebo iného doručiteľa v odbernej lehote, na adrese, ktorú uviedol v Objednávke;

    • Skontrolovať obal zásielky (tovaru) pri preberaní od kuriéra alebo doručovateľa;

    • Poškodené zásielky (tovar) nepreberať;

    • Nedodanie zásielky (tovaru) je Zákazník povinný Prevádzkovateľovi oznámiť po uplynutí 7. dňa od potvrdenia (emailom, SMS) odoslania zásielky (tovaru) na email zákazníckeho servisu info@eppi.sk. V prípade, ak Zákazník nepreberie zásielku v odbernej lehote, dochádza k porušeniu zmluvy zo strany Zákazníka;

  3. Vylúčenie zodpovednosti Prevádzkovateľa; Prevádzkovateľ nenesie zodpovednosť za:

    • Poškodenie zásielky doručovateľom;

    • Dodanie tovaru v rozpore s týmito Obchodnými podmienkami, resp. v rozpore s dohodnutým podmienkami dodania, a to vplyvom vyššej moci;

    • Oneskorené doručenie zavinené udaním nesprávnej adresy zo strany Zákazníka;

    • Oneskorené doručenie zavinené doručovateľom.

  4. V prípade, že Zákazník oprávnene odstúpi od zmluvy z iného dôvodu, než podľa čl. VI týchto Obchodných podmienok, a doručí Prevádzkovateľovi tovar ktorý je používaný, poškodený, alebo neúplný, vzniká Prevádzkovateľovi právo si voči Zákazníkovi započítať nárok na náhradu škody na tovare (zodpovedajúci zníženiu hodnoty tovaru vzniknutému v dôsledku používania alebo poškodenia Zákazníkom) a/alebo príslušné nároky na vydanie bezdôvodného obohatenia podľa príslušných ustanovení Občianskeho zákonníka a Prevádzkovateľ tak Zákazníkovi vráti zaplatenú kúpnu cenu za tovar uvedenú v záväznej akceptácii Objednávky (alebo jej časť) zníženú o príslušný nárok Prevádzkovateľa na náhradu škody a/alebo nárok Prevádzkovateľa na vydanie bezdôvodného obohatenia podľa príslušných ustanovení Občianskeho zákonníka voči Zákazníkovi (pričom výška nárokov môže v súčte s činiť až 0,5% z celkovej ceny tovaru za každý deň používania daného tovaru), a to najneskôr do 30 dní od oznámenia odstúpenia od zmluvy v zmysle tohto odseku Obchodných podmienok zo strany Zákazníka Prevádzkovateľovi, nie však skôr než bude predmetný tovar vrátený Zákazníkom Prevádzkovateľovi. Finančné prostriedky budú poukázané na bankový účet určený Zákazníkom, pokiaľ sa Zákazníka a Prevádzkovateľ nedohodnú ináč. Prevádzkovateľ Spotrebiteľovi dôrazne odporúča nechať zasielaný tovar poistiť a zaslať ho na adresu sídla Prevádzkovateľa doporučenou poštou, alebo iným vhodným spôsobom. Prevádzkovateľ neručí za prípadnú stratu tovaru pri jeho doručovaní Zákazníkom späť Prevádzkovateľovi. Prevádzkovateľ zásielky na dobierku neakceptuje.

  5. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo odstúpiť od zmluvy uzatvorenej so Zákazníkom na základe Objednávky Zákazníka, a to v prípade, že sa cena tovaru neprimerane zvýšila a/alebo sa mu nepodarilo tovar zadovážiť v primeranom čase, prípadne z iného dôvodu. O odstúpení od zmluvy bude zákazník Prevádzkovateľom informovaný stornovaním Objednávky, a to telefonicky alebo a-mailom a v prípade úhrady kúpnej ceny, alebo jej časti, budú Zákazníkovi finančné prostriedky vrátené do 7 dní na ním určený bankový účet, pokiaľ sa Zákazník s Prevádzkovateľom nedohodnú ináč.

  6. Výmena tovaru

    Zákazník je oprávnený požiadať Prevádzkovateľa o výmenu tovaru dodaného na základe Objednávky za rovnaký tovar s inou veľkosťou a Prevádzkovateľ takejto žiadosti vyhovie, pokiaľ sú splnené všetky tieto predpoklady:

    • daný tovar je na Webových stránkach Prevádzkovateľa ponúkaný aj v Zákazníkom požadovanej veľkosti;

    • daný tovar je u Prevádzkovateľa dostupný skladom, a

    • Zákazník požiadal o výmenu dodaného tovaru do 30 dní odo dňa dodania príslušného tovaru podľa Objednávky Zákazníkovi.

    Zákazník nesie náklady spojené s výmenou tovaru dodaného mu na základe Objednávky za rovnaký tovar s inou veľkosťou novo požadovanou Zákazníkom, a to jak náklady spojené s vrátením pôvodne dodaného tovaru Prevádzkovateľovi, tak aj náklady spojené s dodaním rovnakého tovaru s inou Zákazníkom novo požadovanou veľkosťou Zákazníkovi. Výmenu tovaru dodaného Zákazníkovi na základe Objednávky za rovnaký tovar s inou veľkosťou novo požadovanou Zákazníkom je možné uskutočniť za predpokladu, že Zákazník zaplatil Prevádzkovateľovi kalkulované náklady spojené s výmenou tovaru dodaného Zákazníkovi na základe Objednávky za rovnaký tovar s inou veľkosťou novo požadovanou Zákazníkom, a to jak náklady spojené s vrátením pôvodne dodaného tovaru Prevádzkovateľovi (pokiaľ má takéto náklady vynaložiť Prevádzkovateľ), tak aj náklady spojené s dodaním rovnakého tovaru s inou novo požadovanou veľkosťou Zákazníkovi vrátane prípadného poistenia (pokiaľ má takéto náklady vynaložiť Prevádzkovateľ); výšku kalkulovaných nákladov oznámi Prevádzkovateľ Zákazníkovi emailom. Prevádzkovateľ avšak môže podľa svojho uváženia v jednotlivom prípade rozhodnúť, že náklady na uskutočnenie výmeny tovaru ponesie sám.

  7. Zákazková výroba

    Prevádzkovateľ umožňuje Zákazníkom si na Webovom portáli v príslušnej sekcii „Zákazková výroba“ zadať výrobu tovaru-šperku podľa vlastných špecifikácii. V prípade schválenia takejto objednávky Prevádzkovateľom sa Prevádzkovateľ zaväzuje takýto tovar vyrobiť a dodať Zákazníkovi a Zákazník sa zaväzuje za takto vyrobený tovar zaplatiť dojednanú cenu. Na tovar vyrábaný v režime zákazkovej výroby v zmysle tohto odseku Obchodných podmienok sa v plnom rozsahu vzťahujú práva a povinnosti Strán ohľadom tovaru kupovaného v Internetovom obchode v zmysle týchto Obchodných podmienok, pokiaľ ďalej nie je výslovne uvedené ináč. V prípade predaja tovaru zhotoveného a dodávaného v režime Zákazkovej výroby sa jedná o predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek Spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného Spotrebiteľa, a z toho dôvodu Spotrebiteľ nie je v takom prípade oprávnený odstúpiť od takejto zmluvy bez udania dôvodu postupom podľa čl. VI ods. 2 týchto Obchodných podmienok; na skutočnosť, že sa v konkrétnom prípade jedná o zákazkovú výrobu bude Zákazník upozornený priamo na Webovom portáli ako aj v procese zadávania Objednávky.

  8. Úprava tovaru

    Zákazník je taktiež oprávnený požiadať Prevádzkovateľa o úpravu veľkosti tovaru (s výnimkou prsteňa; právo Zákazníka na úprava veľkosti prsteňa sa riadi samostatnou úpravou v zmysle čl. VIII. Odst. 2 týchto Obchodných podmienok) dodaného na základe Objednávky, a to na veľkosť, ktorú Prevádzkovateľ na Webových stránkach pre daný tovar neponúka, maximálne však o 3 jednotky veľkosti; v prípade požiadavku Zákazníka na úpravu veľkosti tovaru o viac ako 3 jednotky veľkosti, berie Zákazník na vedomie, že v dôsledku takejto úpravy môže dôjsť k narušeniu štruktúry tovaru a v prípade uskutočnenia takejto úpravy sa záruka Prevádzkovateľa vo vzťahu k príslušnému tovaru ukončuje (na danú skutočnosť Prevádzkovateľ Zákazníka vopred upozorní písomne alebo emailom, a to minimálne odkazom na znenie týchto Obchodných podmienok, s tým, že úpravu tovaru podľa daného pokynu uskutoční iba ak Zákazník na takejto úprave trvá aj po obdŕžaní príslušného poučenia zo strany Prevádzkovateľa). Prevádzkovateľ takejto žiadosti vyhovie, pokiaľ Zákazník požiadal o úpravu veľkosti dodaného tovaru do 14 dní odo dňa dodania príslušného tovaru podľa Objednávky Zákazníkovi; Prevádzkovateľ ale môže podľa svojho uváženia vyhovieť žiadosti Zákazníka o úpravu podanej i po uplynutí danej štrnásťdennej lehoty, a to i opakovane. Zákazník nesie náklady spojené s úpravou veľkosti tovaru dodaného Zákazníkovi, ako aj náklady spojené s dodaním predmetného tovaru s upravenou veľkosťou podľa požiadavku Zákazníka Zákazníkovi; Prevádzkovateľ avšak môže podľa svojho uváženia v jednotlivom prípade rozhodnúť, že náklady na uskutočnenie úpravy tovaru ponesie sám. Úpravu veľkosti tovaru v súlade s týmto odsekom týchto Obchodných podmienok je možné uskutočniť iba za predpokladu, že Zákazník zaplatil Prevádzkovateľovi kalkulované náklady spojené s úpravou veľkosti daného tovaru podľa požiadavku Zákazníka, ako aj kalkulované náklady spojené s doručením predmetného tovaru pre účely jeho úpravy Poskytovateľovi (pokiaľ má takéto náklady vynaložiť Prevádzkovateľ), a náklady spojené s dodaním predmetného tovaru s upravenou veľkosťou podľa požiadavky Zákazníka Zákazníkovi, pokiaľ má takéto náklady vynaložiť Prevádzkovateľ; výšku kalkulovaných nákladov oznámi Prevádzkovateľ Zákazníkovi vopred emailom.

    V prípade úpravy tovaru sa z daného tovaru stáva tovar v režime „Zákazkovej výroby“, tj. tovar zhotovený podľa osobitných požiadaviek Spotrebiteľa, tovar vyrobený na mieru alebo tovar určený osobitne pre jedného Spotrebiteľa, a z toho dôvodu Spotrebiteľ nie je v takom prípade oprávnený odstúpiť od takejto zmluvy bez udania dôvodu postupom podľa čl. VI ods. 2 týchto Obchodných podmienok.

Článok VIII.

Reklamácia a záruka

  1. Zodpovednosť Prevádzkovateľa ako Predávajúceho za vady tovaru sa vo vzťahu ku Zákazníkovi, ktorý nie je Spotrebiteľom, riadia príslušnými (v otázkach neupravených týmito Obchodnými podmienkami) ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb., obchodného zákonníka, v platnom znení, a ďalej tými ustanoveniami týchto Obchodných podmienok, u ktorých z textu tohto článku Obchodných podmienok nevyplýva, že sú určené iba pre Spotrebiteľa. Predávajúci vybavuje spotrebiteľské reklamácie v súlade s právnymi predpismi Slovenskej republiky, najmä zákonom č. 250/2007 Z.z., o ochrane spotrebiteľa, v platnom znení, Občianskym zákonníkom a platnými právnymi predpismi.

  2. Prevádzkovateľ poskytuje Zákazníkovi záruku za akosť tovaru v trvaní 24 mesiacov, pokiaľ u konkrétneho výrobku/tovaru nie je na Webovom portáli uvedené ináč; zárukou za akosť sa Prevádzkovateľ ako predávajúci zaväzuje, že vec (tovar) bude po určitú dobu spôsobilá k použitiu pre obvyklý účel, alebo že si zachová obvyklé vlastnosti.

    Doživotná záruka

    Pokiaľ poskytuje Prevádzkovateľ u konkrétneho tovaru doživotnú záruku, je tým myslené poskytnutie záruky za akosť tovaru po dobu, po ktorú prináleží príslušnému Zákazníkovi vlastnícke právo k danému tovaru (tj. od zaplatenia kúpnej ceny za daný tovar podľa príslušnej kúpnej zmluvy Prevádzkovateľovi až do okamihu straty vlastníckeho práva Zákazníka k danej veci). Doživotná záruka zahŕňa:

    1. Maximálne 1 úpravu veľkosti tovaru - prsteňa zdarma (maximálne však o 3 jednotky veľkosti oproti pôvodnej veľkosti prsteňa), a to i po uplynutí zákonnej záručnej doby. V prípade požiadavku Zákazníka na úpravu veľkosti tovaru – prsteňa o viac ako 3 jednotky veľkosti, berie Zákazník na vedomie, že v dôsledku takejto úpravy môže dôjsť k narušeniu štruktúry prsteňa a v prípade uskutočnenia takejto úpravy sa záruka Prevádzkovateľa vo vzťahu k príslušnému tovaru ukončuje (na danú skutočnosť Prevádzkovateľ Zákazníka vopred upozorní písomne alebo emailom, s tým, že úpravu tovaru-prsteňa podľa daného pokynu Zákazníka uskutoční iba ak Zákazník na takejto úprave trvá aj po obdŕžaní príslušného poučenia zo strany Prevádzkovateľa. Prevádzkovateľ nehradí Zákazníkovi náklady spojené s doručovaním tovaru Prevádzkovateľovi pre účely úpravy veľkosti a tieto tak nesie v plnom rozsahu sám Zákazník. Prevádzkovateľ nesie náklady na doručenie tovaru (šperku) po úprave veľkosti Zákazníkovi;

    2. Nárok na profesionálne čistenie tovaru (šperku) raz za kalendárny rok, a to i po uplynutí zákonnej záručnej doby – Prevádzkovateľ upozorňuje, že pri profesionálnom čistení môže dôjsť k oprave tzv. „Wear&Tear damage“ poškodenia tovaru, nie však mechanického poškodenia tovaru - šperku;

      Prevádzkovateľ nehradí Zákazníkovi náklady spojené s doručovaním tovaru Prevádzkovateľovi pre účely profesionálneho čistenia tovaru (šperku) a tieto tak nesie v plnom rozsahu sám Zákazník. Prevádzkovateľ nesie náklady na doručenie tovaru (šperku) po uskutočnení jeho čistenia Zákazníkovi;

      Nárok na profesionálne čistenie tovaru (šperku) zaniká (a teda sa neuplatní) v prípade výluk v zmysle ods. 5 tohto čl. VIII týchto Obchodných podmienok; Prevádzkovateľ však môže podľa svojho uváženia v jednotlivom prípade rozhodnúť, že profesionálne čistenie tovaru (šperku) uskutoční na svoje náklady (tj. bezplatne) i v prípadoch výluk v zmysle ods. 5 tohto čl. VIII týchto Obchodných podmienok;

    3. Bezplatná oprava tovaru v období 24 mesiacov od prevzatia tovaru; to neplatí v prípade mechanického poškodenia tovaru alebo v ďalších prípadoch výluk v zmysle ods. 5 tohto čl. VIII týchto Obchodných podmienok; Prevádzkovateľ však môže podľa svojho uváženia v jednotlivom prípade rozhodnúť, že opravu tovaru uskutoční na svoje náklady (tj. bezplatne) i po uplynutí takto stanovenej doby a/alebo i v prípadoch výluk v zmysle ods. 5 tohto čl. VIII týchto Obchodných podmienok.

  3. Záruka začína plynúť dňom prevzatia tovaru Zákazníkom. Zákazník je povinný prezrieť tovar ihneď po jeho prevzatí. Zákazník je povinný sa pred prvým použitím tovaru resp. produktu riadne oboznámiť s návodom a záručnými podmienkami.

  4. Prevádzkovateľ Zákazníkovi zodpovedá za to, že v dobe kedy Zákazník vec (tovar) prevzal, má daná vec (tovar) vlastnosti, ktoré si Prevádzkovateľ a Zákazník dohodli, a pokiaľ takáto dohoda chýba, tak má vec (tovar) také vlastnosti, ktoré Prevádzkovateľ ako predávajúci alebo výrobca popísal alebo ktoré Zákazník očakáva s ohľadom na povahu tovaru a že sa hodí k účelu, ktorý pre jej použitie Prevádzkovateľ uvádza, alebo ku ktorému sa vec tohto druhu obvykle používa a že vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.

  5. Zákazník má právo uplatniť u Prevádzkovateľa vady tovaru resp. produktu iba v prípade, že tovar vykazuje vady, vzťahuje sa naň záruka, nedopadá na nich žiadna výluka zo zodpovednosti Prevádzkovateľa ako predávajúceho za vady alebo zo záruky a daný tovar bol zakúpený u Prevádzkovateľa; v ostatných prípadoch bude Zákazník povinný uhradiť Prevádzkovateľovi náklady spojené s opravou tovaru. Zodpovednosť Prevádzkovateľa za vady ani záruka Prevádzkovateľa sa nevzťahuje na mechanické poškodenie tovaru Zákazníkom, používanie tovaru v nezodpovedajúcich, resp. nevhodných podmienkach, neodborné zaobchádzanie, zanedbanie starostlivosti o tovar, nesprávnu manipuláciu a používanie tovaru, nesprávne ošetrovanie tovaru. Všetky opravy uskutočnené v nadväznosti na riadnu a oprávnenú reklamáciu vád tovaru sú v záručnej dobe bezplatné. Oprávnenie na bezplatnú záručnú opravu zaniká aj v prípade neodborného zásahu od výrobku/tovaru v priebehu záručnej doby inou než oprávnenou osobou; Prevádzkovateľ si súčasne vyhradzuje právo nevracať za takýto tovar peniaze a právo nevymeniť tovar za iný tovar.

  6. V zmluvných vzťahoch so Zákazníkom, ktorý nie je Spotrebiteľom, sa použijú tieto ustanovenia týkajúce sa zodpovednosti Prevádzkovateľa ako predávajúceho zo záruky, resp. zodpovednosti za vady tovaru predaného Zákazníkovi:

    1. Zákazník je povinný podať Prevádzkovateľovi správu o vadách tovaru bez zbytočného odkladu po tom, čo Zákazník vady zistil, Zákazník pri vynaložení odbornej starostlivosti mal vady zistiť pri prehliadke tovaru, ktorú je povinný uskutočniť podľa § 427 ods. 1 a 2 zákona č. 513/1991 Zb., obchodného zákonníka, v platnom znení, alebo sa vady mohli zistiť neskôr pri vynaložení odbornej starostlivosti, najneskôr však do dvoch rokov od doby dodania tovaru, prípadne od dodania tovaru do miesta určenia určeného príslušnou zmluvou medzi Zákazníkom a Prevádzkovateľom;

    2. Bez ohľadu na to, či je zmluva uzatvorená medzi Zákazníkom a Prevádzkovateľom na základe Objednávky porušená dodaním tovaru s vadami podstatným alebo nepodstatným spôsobom, môže Zákazník požadovať výhradne:

      • (i) odstránenie vád opravou tovaru, ak sú vady opraviteľné, alebo

      • (ii) primeranú zľavu z kúpnej ceny, alebo

      • (iii) odstúpením od zmluvy, v prípade, že Zákazník nevyhovie oprávnene uplatnenému nároku v zmysle (i) alebo (ii) tohto bodu týchto Obchodných podmienok, alebo v prípade, že tovar je v dôsledku vady, za ktorú zodpovedá Prevádzkovateľ, nepoužiteľný.

    3. Voľba medzi nárokmi uvedenými pod písm. b) tohto odseku týchto Obchodných podmienok Zákazníkovi patrí, len ak ju oznámi Prevádzkovateľovi vo včas zaslanom oznámení vád alebo bez zbytočného odkladu po tomto oznámení. Uplatnený nárok nemôže Zákazník meniť bez súhlasu Prevádzkovateľa. Ak sa však ukáže, že vady tovaru sú neopraviteľné alebo že s ich opravou by boli spojené neprimerané náklady, môže Zákazník požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny.

    4. Dokiaľ Zákazník neuplatní nárok na zľavu z kúpnej ceny, je Prevádzkovateľ povinný dodať chýbajúci tovar resp. produkt a odstrániť právne vady. Ostatné vady je Prevádzkovateľ ako predávajúci povinný odstrániť podľa svojej voľby opravou tovaru alebo dodaním náhradného tovaru.

  7. Nároky Spotrebiteľa zo záruky resp. zo zodpovednosti za vady tovaru:

    Ak ide o vadu tovaru, ktorú možno odstrániť, má Spotrebiteľ právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Spotrebiteľ môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým Prevádzkovateľovi ako predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady. Prevádzkovateľ môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to Spotrebiteľovi nespôsobí závažné ťažkosti. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má Spotrebiteľ právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prináležia Spotrebiteľovi, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však Spotrebiteľ nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má Spotrebiteľ právo na primeranú zľavu z ceny veci. Ak však je tovar predávaný za nižšiu cenu alebo použitá vec má vadu, za ktorú Prevádzkovateľ zodpovedá, má Spotrebiteľ namiesto práva na výmenu veci právo na primeranú zľavu

  8. Zákazník nie je oprávnený uplatňovať práva z vad, ktoré sa vyskytnú v záručnej dobe podľa týchto Obchodných podmienok: (i) u tovaru predávaného za nižší cenu kvôli vade, pre ktorú bola nižší cena dojednaná, (ii) na opotrebovanie veci spôsobenej jej obvyklým užívaním, (iii) u použitej veci na vadu zodpovedajúcu miere používania alebo opotrebovania, ktorú mala vec pri prevzatí Zákazníkom, alebo (iv) pokiaľ to vyplýva z povahy veci.

  9. Zákazník je povinný Prevádzkovateľovi oznámiť vady dodaného tovaru a uplatniť práva zo zodpovednosti predávajúceho za vady písomne na adresu sídla Prevádzkovateľa alebo e-mailom na info@eppi.sk, a to bez zbytočného odkladu po tom, ako Zákazník vadu zistil alebo mohol zistiť pri povinnej prehliadke tovaru. Zákazník vo svojej reklamácii uvedie číslo Objednávky, presný názov tovaru, stručný popis vady tovaru a o spôsob akým sa vada navonok prejavuje a požadovaný spôsob vybavenia reklamácie – tj. uplatňovaný nárok. Zákazník je povinný vo svojej reklamácii uviesť dôsledne a pravdivo všetky body podľa predchádzajúcej vety. Riadne uplatnenú reklamáciu Prevádzkovateľ zaregistruje vo svojej evidencii reklamácií. V prípade, že je Zákazník Spotrebiteľom, je Prevádzkovateľ povinný Zákazníkovi vydať písomné potvrdenie o tom, kedy Zákazník právo uplatnil, čo je obsahom reklamácie a aký spôsob vybavenia reklamácie Prevádzkovateľ požaduje a taktiež termín vybavenia danej reklamácie. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí písomne doručovať, ak Spotrebiteľ má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom (predovšetkým potvrdením vo formáte pdf o uplatnení reklamácie doručeným Prevádzkovateľom Zákazníkovi emailom).

  10. Dôležité: Pokiaľ je nutné tovar opraviť nebo vymeniť, Zákazník je povinný tovar zaslať na adresu: N.G.L. s.r.o., Komenského 52, Hanušovce nad Topľou 094 31, Slovenská republika. Prevádzkovateľ prevádzkuje zásielkový obchod a z toho dôvodu je možné všetky reklamácie a výmeny tovaru realizovať iba prostredníctvom Slovenskej pošty, resp. iného kuriéra, pokiaľ nebude medzi stranami dohodnuté ináč; tovar zaslaný na dobierku nie je Prevádzkovateľ povinný preberať. Prevádzkovateľ Zákazníkovi odporúča nechať daný tovar zasielaný pre účely reklamácie poistiť.

  11. Tovar je nutné dobre zabaliť, so všetkými náležitosťami, tak aby nedošlo k akémukoľvek možnému poškodeniu. Prevádzkovateľ odporúča, aby Zákazník v zásielke faktúru nezasielal. Prevádzkovateľ eviduje faktúru a údaje o tovare vo svojom internom systéme. V prípade, že Zákazník nepostupuje pri uplatňovaní reklamácie podľa pokynov Prevádzkovateľa a v dôsledku toho znemožní Prevádzkovateľovi riadne vybavenie reklamácie, nezodpovedá Prevádzkovateľ za následne vzniknuté škody a/alebo dodatočné náklady Zákazníka spojené s reklamáciou vad. Prevádzkovateľ v takom prípade taktiež nezodpovedá ani za nevybavenie reklamácie Zákazníka riadne a včas.

  12. Ak Spotrebiteľ uplatní reklamáciu, Prevádzkovateľ ako predávajúci (alebo ním určená osoba) je povinný poučiť Spotrebiteľa o jeho právach, je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má Spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový výrobok.

  13. Prevádzkovateľ reklamáciu vybaví a oznámi Zákazníkovi výsledok prešetrenia reklamácie v lehote, ktorá nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa doručenia reklamácie, inak sa reklamácia považuje za uznanú. V prípadoch Zákazníka, ktorý nie je Spotrebiteľom, je Prevádzkovateľ oprávnený túto lehotu jednostranne predlžiť o ďalších 30 dní.

  14. Ak Spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže Prevádzkovateľ vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemožno od Spotrebiteľa vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením. Prevádzkovateľ ako predávajúci je povinný poskytnúť Spotrebiteľovi kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie. Odborné posúdenie musí obsahovať identifikáciu osoby, ktorá vykonáva odborné posúdenie, presnú identifikáciu posudzovaného výrobku, popis stavu výrobku, výsledok posúdenia, dátum vyhotovenia odborného posúdenia. Na odborné posúdenie, ktoré neobsahuje všetky náležitosti podľa predchádzajúcej vety sa neprihliada.

  15. Ak Spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od kúpy a Prevádzkovateľ ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže Spotrebiteľ zaslať výrobok na odborné posúdenie. Ak Spotrebiteľ odborným posúdením nepreukáže zodpovednosť Prevádzkovateľa za vadu, je povinný Prevádzkovateľovi nahradiť náklady spojené s odborným posúdením. Ak Spotrebiteľ odborným posúdením preukáže zodpovednosť Prevádzkovateľa za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Prevádzkovateľ je povinný Spotrebiteľovi uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.

  16. Pri ukončení reklamačného konania, ako aj na základe výzvy Prevádzkovateľa je Zákazník povinný si v lehote 15 dní prevziať od Prevádzkovateľa reklamovaný tovar resp. produkt, ak reklamácia bola vybavená formou opravy, zľavy, výmenou tovaru resp. produktu alebo zamietnutím reklamácie.

  17. Prevádzkovateľ je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie jedným z nasledujúcich spôsobov:

    • odovzdaním opraveného tovaru,

    • výmenou tovaru,

    • vrátením kúpnej ceny tovaru /Pri reklamácii tovaru nad 500 eur môžu byť peniaze vrátené len prevodom na bankový účet Zákazníka/,

    • vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru,

    • odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru.

  18. O výsledku reklamácie bude Zákazník informovaný bezprostredne po ukončení reklamačného konania telefonicky a zároveň mu bude doručený prostredníctvom e-mailu, resp. doporučenou poštou spolu s tovarom reklamačný protokol. Prevádzkovateľ je povinný vybavení reklamácie vydať Spotrebiteľovi písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.

  19. Informácie o servisných miestach pre pozáručný servis poskytne Prevádzkovateľ Zákazníkovi na požiadanie telefonicky alebo prostredníctvom e-mailu.

  20. Reklamácie týkajúce sa prepravy:

    1. Ak Zákazník zistí pri preberaní tovaru, že balenie, v ktorom je tovar doručovaný nie je v poriadku, Zákazník je povinný v prípade poškodenia vyhotoviť záznam o poškodení priamo s doručovateľom/prepravcom.

    2. Všetky zásielky sú poistené, takže zodpovednosť nesie prepravca. Neskoršie reklamácie mechanického poškodenia nie je možné uznať.

Článok IX.

Mimosúdne riešenie spotrebiteľských sporov

  1. Spotrebiteľ má právo na mimosúdne riešenie spotrebiteľského sporu z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi Zákazníkom – Spotrebiteľom a Prevádzkovateľom podľa týchto Obchodných podmienok.

  2. Pokiaľ Spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým Prevádzkovateľ ako predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že Prevádzkovateľ porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na Prevádzkovateľa (emailom na emailovou adresu: info@eppi.sk) so žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.

  3. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s Prevádzkovateľom je Slovenská obchodná inšpekcia, Prievozská 32, 827 99 Bratislava 27, www.soi.sk alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke www.mhsr.sk); Spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti.

  4. Spotrebiteľ môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke ec.europa.eu/consumers/odr/

Článok X.

Ochrana osobných údajov

  1. Zákazník a Prevádzkovateľ sa dohodli, že Zákazník v prípade, že je fyzickou osobou je povinný oznámiť Prevádzkovateľovi svoje meno a priezvisko, adresu trvalého bydliska vrátane PSČ, číslo telefónu a e-mailovú adresu.

  2. Zákazník a Prevádzkovateľ sa dohodli, že Zákazník (v prípade, že je právnickou osobou nebo fyzickou osobou – podnikateľom) je povinný oznámiť Prevádzkovateľovi svoje obchodné meno, adresu sídla vrátane PSČ, IČO, DIČ, číslo telefónu a e-mailovú adresu.

  3. Prevádzkovateľ spracováva osobné údaje Zákazníkov - fyzických osôb v súlade so zákonom č. 122/2013 Z.z., o ochrane osobných údajov, v platnom znení. Osobné údaje Zákazníkov - fyzických osôb sú spracovávané za účelom uzatvárania a plnenia zmlúv na základe príslušných Objednávok tovaru z Webového portálu uskutočnených jednotlivými Zákazníkmi, ako aj za účelom súvisiacich predzmluvných vzťahov, predovšetkým predzmluvných vzťahov spočívajúcich v zasielaní ponúk na uzavretie zmlúv na dodávku tovaru z Webového portálu Prevádzkovateľom potenciálnym zákazníkom – fyzickým osobám či profesionálnych konzultácií poskytovaných Prevádzkovateľom potenciálnym zákazníkom – fyzickým osobám týkajúcich sa tovaru z Webového portálu, ďalej za účelom akýchkoľvek iných obligačných, zmluvných či predzmluvných vzťahov medzi Zákazníkom a Prevádzkovateľom týkajúcich sa tovaru ponúkaného Prevádzkovateľom na Webovom portáli alebo zmien existujúcich zmluvných vzťahov uskutočňovaných na žiadosť Zákazníka, to všetko v zmysle ustanovenia § 10 ods. 3 písm. b) zákona č. 122/ 2013 Z.z., o ochrane osobných údajov, v platnom znení.

  4. Spracovávané osobné údaje Zákazníka – fyzickej osoby sú nasledovné: meno, priezvisko, fakturačná a dodacia adresa, telefónne číslo, e-mailová adresa (ďalej len „Osobné údaje“). Prevádzkovateľ týmto oznamuje zákazníkovi, že v zmysle ust. § 10 ods. 3 písm. b) zákona č. 122/2013 Z.z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov bude predávajúci ako prevádzkovateľ v procese uzatvárania kúpnej zmluvy spracúvať osobné údaje Zákazníka bez jeho súhlasu ako dotknutej osoby, keďže spracúvanie osobných údajov Zákazníka bude vykonávané predávajúcim v predzmluvných vzťahoch Prevádzkovateľa ako predávajúceho so Zákazníkom ako kupujúcim a spracúvanie osobných údajov Zákazníka je nevyhnutné na plnenie z kúpnej zmluvy uzatvorenej v súlade s týmito Obchodnými podmienkami medzi Zákazníkom ako kupujúcim a Prevádzkovateľom ako predávajúcim, v ktorej vystupuje Zákazník ako jedna zo zmluvných strán.

  5. Zákazník môže zaškrtnutím príslušného políčka pred dokončením Objednávky vyjadriť svoj súhlas v zmysle ustanovenia § 11 ods. 1 zákona o ochrane osobných údajov, aby Prevádzkovateľ spracoval a uschovával jeho Osobné údaje, najmä tie, ktoré sú uvedené vyššie a/alebo ktoré sú potrebné pri činnosti Prevádzkovateľa týkajúcej sa zasielania informácií o nových produktoch, zľavách a akciách na ponúkaných tovaroch a spracovával ich vo všetkých svojich informačných systémoch, týkajúcich sa zasielania informácií o nových produktoch, zľavách a akciách na ponúkaných tovaroch. Zákazník udeľuje Prevádzkovateľovi tento súhlas na dobu neurčitú. Zákazník si je vedomý skutočnosti, že poskytnutie jeho Osobných údajov Prevádzkovateľovi, ako aj jeho súhlas so spracovaním Osobných údajov sú dobrovoľné; súhlas so spracovaním Osobných údajov k danému účelu môže Zákazník kedykoľvek písomne odvolať.

  6. Prevádzkovateľ Zákazníkovi oznamuje, že môže poskytnúť osobné údaje v rozsahu: meno, priezvisko, fakturačnú adresa a telefónne číslo Zákazníka, tretím subjektom zaisťujúcim doručovanie objednaného tovaru z Webového portálu, tj. Slovenskej pošte alebo poskytovateľovi kuriérskej služby, a to výlučne len za účelom riadneho doručenia tovaru objednaného Zákazníkom z Webového portálu v súlade s príslušnou Objednávkou Zákazníka. Prevádzkovateľ nesmie poskytovať Osobné údaje Zákazníkov tretím osobám, s výnimkou tretích osôb uvedených v predchádzajúcej vete, a to ani na reklamné či iné obdobné účely.

  7. Prevádzkovateľ sa zaväzuje chrániť Osobné údaje Zákazníkov, zabezpečiť ich proti zneužitiu v rámci svojich možností a znalostí a prijať vhodné technické a organizačné opatrenia na ochranu Osobných údajov pred neoprávneným zneužitím, zničením, pozmenením, alebo inými neoprávnenými zásahmi.

  8. Zákazník má právo uplatňovať svoje práva vzťahujúce sa k jeho Osobným údajom v súlade s § 28 zákona č. 122/2013 Z.z., o ochrane osobných údajov, predovšetkým písomne požadovať informácie o svojich Osobných údajoch, kontrolovať ich spracovanie, požadovať ich likvidáciu, či požadovať, aby bola akákoľvek nesprávnosť, alebo nepresnosť v týchto Osobných údajoch opravená (jednotlivé práva Zákazníkov – fyzických osôb ako dotknutých osôb v zmysle § 28 a § 29 zákona č. 122/2013 Z.z., o ochrane osobných údajov, v platnom znení, sú uvedené tu).

  9. Zákazník je povinný svoje Osobné údaje uvádzať presne a pravdivo a informovať Prevádzkovateľa prostredníctvom elektronickej adresy info@eppi.sk bez zbytočného odkladu o akejkoľvek zmene Osobných údajov. Zákazník si môže kedykoľvek svoje osobné údaje skontrolovať a zmeniť po prihlásení sa na stránke, v časti Moje Konto.

  10. Osobné údaje Zákazníka uchováva Prevádzkovateľ po dobu trvania vyššie uvedeného účelu ich spracúvania, minimálne avšak na dobu trvania Zákazníkových záväzkov voči Prevádzkovateľovi. Zákazník je oprávnený písomne požiadať Prevádzkovateľa o likvidáciu svojich Osobných údajov (nie však skôr, než splní všetky svoje zmluvné záväzky voči Prevádzkovateľovi) a Prevádzkovateľ je povinný oprávnenej žiadosti Zákazníka vyhovieť a Osobné údaje daného Zákazníka bez zbytočného odkladu zlikvidovať, najneskôr však do 30 dní odo dňa doručenia písomnej žiadosti Zákazníka.

  11. Prevádzkovateľ je v súlade so zákonom č. 121/2000 Zb., o práve autorskom, o právach súvisiacich s právom autorským a o zmene niektorých zákonov (autorský zákon) v platnom znení, oprávnený vykonávať majetkové práva k obsahu Webového portálu www.sperky-a-diamanty.sk. Obsah Webového portálu www.sperky-a-diamanty.sk nie je možné uchovávať, upravovať ani šíriť bez súhlasu Prevádzkovateľa.

Článok XI.

Záverečné ustanovenie

  1. Tieto všeobecné obchodné podmienky sa týkajú iba vzťahov vznikajúcich medzi Prevádzkovateľom a Zákazníkmi a riadia sa právnymi predpismi Slovenskej republiky.

  2. Prevádzkovateľ sa bude snažiť zabezpečiť dostupnosť Webového portálu www.sperky-a-diamanty.sk 24 hodín denne 7 dní v týždni, túto dostupnosť však nie je možné garantovať, nakoľko z rôznych technických (problémy na strane servera, údržba systému etc.) a iných príčin môže vo výnimočných prípadoch nastať dočasná nedostupnosť Webového portálu.

  3. Prevádzkovateľ nezodpovedá za škody, ušlý zisk, príp. inú ujmu (majetkovú a/alebo nemajetkovú) vzniknuté z používania, nemožnosti používania alebo z výsledkov používania tohto Webového portálu, bez zavinenia Prevádzkovateľa a/alebo z objektívnych dôvodov, resp. vyššej moci (napr. výpadok elektrickej energie, dôvody vzniknuté na strane poskytovateľa internetových služieb a pod).

  4. Prevádzkovateľ nenesie zodpovednosť za úplné či čiastočné nesplnenie svojich povinností vyplývajúcich z týchto Obchodných podmienok v dôsledku udalosti výnimočnej povahy, ktorá nemohla byť predvídateľná alebo ju nebolo možné odvrátiť – rozhodnutia štátnych orgánov, udalosti ako živelné pohromy, vojnové operácie rozličného druhu, občianske nepokoje, explózie, požiare, výluky alebo okolnosti vyskytujúce sa nezávisle jeho vôle a/alebo mimo jeho kontroly (vyššia moc).

  5. Tieto obchodné podmienky platia v znení ako je uvedené na Webovom portáli v deň odoslania Objednávky, ak nie je písomne dohodnuté niečo iné. Ak odošle Zákazník Objednávku po dni, v ktorom došlo k zmene podmienok, platí, že so zmenou súhlasí.

  6. Prevádzkovateľ má právo Obchodné podmienky zmeniť kedykoľvek, zmena obchodných podmienok však nemôže Zákazníka spätne negatívne postihnúť (inými slovami: pre Zákazníka sú platné a záväzné podmienky aktuálne v čase objednania tovaru).

  7. Zmluvné vzťahy medzi Prevádzkovateľom a Zákazníkom vo VOP bližšie neupravené sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky, najmä zákonom č. 40/1964 Zb. (Občiansky zákonník) v znení neskorších predpisov, zákonom č. 513/1991 Zb. (Obchodný zákonník) v znení neskorších predpisov, zákonom č. 102/2014 Z.z., na ochranu spotrebiteľa pri predaji tovaru a poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov, v znení neskorších predpisov.

  8. Pokiaľ právny vzťah založený kúpnu zmluvou obsahuje medzinárodný (zahraničný) prvok, tak daný zmluvný vzťah sa riadi slovenským právom; to sa nedotýka práv Spotrebiteľa vyplývajúcich zo všeobecne záväzných právnych predpisov.

  9. Akékoľvek spory, ktoré vzniknú medzi Prevádzkovateľom a Zákazníkom budú prednostne riešené formou zmieru.

  10. Pokiaľ sa akékoľvek ustanovenie týchto Obchodných podmienok stane neplatným či nevymáhateľným, nebude to mať vplyv na platnosť a vymáhateľnosť ostatných ustanovení týchto Obchodných podmienok. Prevádzkovateľ a Zákazník sa zaväzujú nahradiť neplatné alebo nevymáhateľné ustanovenie novým ustanovením, ktorého znenie bude zodpovedať úmyslu vyjadrenému pôvodným ustanovením a týmito Obchodnými podmienkami ako celku.

  11. V prípade záujmu alebo akýchkoľvek otázok nás neváhajte kontaktovať prostredníctvom LIVE-Chatu, na telefónnom čísle 0800222330 alebo prostredníctvom emailu info@eppi.sk.

V Prahe dňa 20. 7. 2017